Menegangkan dan meremajakan kulit dengan myolifting

Dalam kosmetologi, terdapat banyak kaedah yang berbeza yang mempunyai kesan yang baik pada tubuh manusia. Antaranya, myolifting adalah teknik unik yang membolehkan anda memulihkan warna kulit, menghilangkan kedutan dan mengurangkan dengan ketara kesan kulit oren (selulit) pada kawasan bermasalah badan. Mari kita bincangkan tentang apakah prosedur ini, apakah prinsip asas operasinya dan apakah hasil yang boleh dicapai dengan bantuannya.

Petunjuk untuk

Miolifting adalah teknik yang benar-benar serba boleh. Penggunaannya memberi kesan positif kepada hampir seluruh tubuh manusia. Ulasan pakar tentang prosedur sedemikian mengandungi maklumat yang ditunjukkan untuk:

  • ubah bentuk kulit yang berkaitan dengan usia, pembentukan kawasan kendur, kontur muka yang terapung;
  • selulit pada paha dan punggung;
  • kehilangan nada payudara (dan untuk pencegahan);
  • jerawat dan jerawat, serta tanda selepas mereka;
  • bengkak muka dan bahagian individu badan;
  • peningkatan kekeringan atau kulit berminyak;
  • pigmentasi berkaitan usia.

Pertama sekali, teknik ini digunakan untuk meremajakan dan membetulkan kulit wajah.

Bagaimana prosedur itu berfungsi

Bagaimanakah myolifting menyelesaikan pelbagai masalah yang begitu ketara? Prinsip asas tindakan adalah berdasarkan kesan arus elektrik. Impuls yang dihantar melalui elektrod khas menjejaskan hujung saraf otot, memaksa mereka mengecut dengan lebih aktif. Ini memberikan nada yang diperlukan dan, oleh itu, peremajaan kulit.

prosedur myolifting untuk peremajaan foto 1

Antara lain, myolifting merangsang pergerakan limfa, pengeluaran kolagen, pemulihan dan pembaharuan lebih cepat sel-sel yang lemah, serta ketepuan tisu kulit dengan oksigen yang diperlukan dan penyingkiran toksin terkumpul dan pelbagai toksin dari badan. . Kursus prosedur memberikan kesan yang paling halus pada kawasan masalah.

Peringkat utama prosedur

Mari kita ketahui dengan tepat bagaimana myolifting dilakukan. Prosedur itu sendiri tidak menyakitkan, ulasan pesakit mengesahkan fakta ini, dalam proses pendedahan hanya sedikit kehangatan yang dirasakan.

Untuk mencapai hasil yang diinginkan, disyorkan untuk mengambil kursus kira-kira 10 prosedur. Bilangan kejadian yang tepat untuk setiap pelanggan tertentu boleh ditentukan hanya oleh pakar, dengan menjalankan pemeriksaan bersemuka dan menentukan kerumitan masalah sedia ada.

Sebelum prosedur, kulit dirawat dengan komposisi khas yang memudahkan penembusan impuls elektrik ke dalam kulit. Selain itu, ia mengandungi banyak komponen berguna, termasuk kolagen, oksigen dan semua jenis vitamin.

Selepas kawasan kulit yang bermasalah dirawat, peringkat utama bermula. Miolifting dijalankan menggunakan peranti khas yang mempunyai dua fungsi kerja utama, salah satunya automatik, dan satu lagi manual. Untuk operasi yang lebih tepat, peranti ini dilengkapi dengan beberapa tetapan tambahan, pelarasan yang menyumbang kepada penciptaan mod tindakan individu terhadap masalah tersebut.

Elektrod diletakkan pada otot yang terletak di kawasan masalah dan mula mengeluarkan impuls kekuatan tertentu. Kesannya dilakukan pada lapisan dangkal dan dalam dermis, yang memberikan kesan jangka panjang dan ketara yang boleh dinilai kira-kira 2 minggu selepas sesi pertama.

prosedur myolifting untuk peremajaan foto 2

Tiada tempoh pemulihan selepas myolifting. Pesakit boleh segera meninggalkan klinik dan kembali ke kehidupan seharian. Satu-satunya tanda yang mungkin bagi sesi baru-baru ini ialah kulit memerah sedikit, tertakluk kepada sensitiviti yang tinggi.

Kontraindikasi

Dalam sesetengah kes, miolifting adalah kontraindikasi. Pastikan anda berbincang dengan pakar sebelum sesi untuk menentukan kemungkinan teknik ini khusus untuk anda. Sebagai peraturan, larangan terhadap prosedur dikenakan apabila:

  • kehamilan dan penyusuan;
  • gangguan saraf dan penyakit mental;
  • proses keradangan dan purulen pada permukaan kulit di kawasan yang dimaksudkan untuk rawatan;
  • penyakit jantung dan sistem vaskular;
  • onkologi;
  • kehadiran benang emas dalam kulit;
  • kehadiran perentak jantung tertanam dan peranti lain yang mempunyai kesan yang sama.

Myolifting adalah cara yang selamat dan berkesan untuk meningkatkan keanjalan kulit dan menghapuskan pelbagai perubahan berkaitan usia. Prosedur ini melibatkan kesan pada kawasan masalah muka atau badan dengan impuls elektrik yang dipancarkan oleh elektrod khas. Tenaga sedemikian bertindak pada ujung saraf dan merangsang pelancaran proses dalaman peremajaan dan penjanaan semula.